Veterinär Sundsvall

Djursjukhuset Sundsvall Evidensia

Veterinär & djursjukhus i Sundsvall - Öppet dygnet runt

Akutmottagning – Alla dagar dygnet runt

Ring oss gärna och meddela att du är på väg!

Tidsbokning och reception

060-14 70 10 – Vardagar 08:00-18:00 | Helger 09:00-17:00
info@djursjukhusetsundsvall.se

Butik

Vardagar 08:00-18:00 | Helger 09:00-18:00

Välkommen till din veterinär i Sundsvall

Evidensia Djursjukhuset Sundsvall erbjuder högkvalitativ vård för ditt djur dygnet runt, årets alla dagar. Vi har hög kompetens, många resurser och avancerad teknik och för oss kommer alltid djurets bästa i första rummet. Våra veterinärer besitter kompetens inom olika områden så som gastroenterologi, internmedicin, bilddiagnostik, ortopedi och reproduktion. Vi erbjuder allt från utredningar och akutbesök till intensivvård och operation. Vår möjlighet att utföra avancerad bilddiagnostik och kirurgi innebär att vi är en viktig remissinstans för många kliniker i norra Sverige.

Du som djurägare är varmt välkommen till oss oavsett tid på dygnet - vi finns här för dig!

Evidensia Djursjukvård

Evidensiadagarna - kalaspriser i hela butiken!

Evidensiadagarna är årets bästa dagar som vi anordnar exklusivt för våra klubbmedlemmar i Evidensia Plus. Du kan enkelt bli medlem på plats. Välkommen!

*Lokala avvikelser kan förekomma. På evidensia.se hittar du aktuella datum och öppettider för en klinik nära dig.

Kundklubbserbjudande - 12-veckors- och 1-årsvaccination för 299 kr*

Är det dags för vaccination? Vaccination är ett av våra viktigaste verktyg för att undvika och minimera smittspridning. I Sverige har vi ett grundvaccin för både hundar och katter. För hundar är det valpsjuka, hepatit och parvovirus. Ofta rekommenderas också vaccination mot kennelhosta. För katter är det kattpest och kattsnuva. Genom att vaccinera skyddar du både ditt eget djur och andra från smitta.

Välkommen att boka tid via telefon, online eller i receptionen!

*Erbjudandet gäller för 12-veckors och 1-års grundvaccination (hund och katt, ålder 6-18 månader) under perioden 1/4-31/5 2024 för dig som är eller blir medlem i kundklubben Evidensia Plus och kan inte kombineras med andra rabatter och erbjudanden. Gäller ej övriga vaccinationer som exempelvis rabies eller leptospiros. Ord. pris ca 560 kr, lokala avvikelser kan förekomma. Eventuellt tillkommande behandlingar erbjuds till ordinarie pris.

Fästingrecept direkt i mobilen - 95 kr*

Eftersom fästingar är aktiva redan vid fem plusgrader så kan fästingsäsongen pågå nästan året om. Därför är det viktigt att minimera risken för bett och eventuell sjukdom så gott det går. Gör det till en vana att undersöka din hund eller katt regelbundet och använd lämpligt fästingmedel i förebyggande syfte.

*95 kr per recept per djur. Gäller t.o.m. 31/8 2024.

Evidensia Djursjukvård

Hos oss kan du betala med Klarna

Ibland kommer en veterinärkostnad oväntat och det kan kännas skönt att dela upp sin betalning. Hos oss kan du skräddarsy din betalningsplan efter just dina behov. Vi erbjuder betalning via Klarna, där du kan välja att betala direkt (via kort eller banköverföring), betala senare (faktura) samt delbetalning.

Fråga oss i receptionen om du vill veta mer.

Ladda ner Klarna-appen i App Store

Ladda ner Klarna-appen i Google Play

Våra recensioner

5

Då min älskade kitti inte kunde andas var jag väldigt glad att ni fanns fast det var helg och kunde få hjälp att förkorta hennes lidande och avsluta detta jordeliv personalen var helt underbara

5

Min katt hade fått i sig en plastbit. Snäll personal som hjälper /räddar livet på våra husdjur

5

Vi va tvungna att åka in akut med vår tik då vi misstänkte att en valp satt fast då hon haft krystvärkar i 2dygn. Kommer in mitt i natten och har ringt i förväg då vi hade 30 mil till sjukhuset och behöver avbetalning. Inga problem. Vi blir bemötta respektfullt och proffsigt, dom tre kvinnorna som jobbade inatt va verkligen kämpar! Otroligt tacksam över att få åka hem med en tik med livet i behåll och fem friska valpar. Den vi misstänkte satt fast gjorde de otroligt hårt, men efter lite pysslande, en massa glidslem och tålmodig personal samt en otroligt tålmodig och snäll tik så kom den valpen ut till slut. Åh vilken lycka! Så tack nattpersonalen på Sundsvalls djursjukhus som jobbade natten mot tredje januari!

5

Tack all personal för det fina bemötandet ni visade i samband med att vi blev tvungna att låta vår katt Pajsan somna in denna förmiddag.

Baserat på recensioner från Google

Våra öppettider